mandag den 31. august 2009

Fantastikprisen 2009 for noveller ...

... vandt jeg ikke. Ærgerligt, ærgerligt. Men det er jo også fint blot at være nomineret (skriver jeg ikke alt for forsmået). Og de andre nominerede må siges at være virkelig gode:

- Bernhard Ribbeck; "Var er et stort ord" i Horror.dk, Tellerup 2008.
- Bjarne Dalsgaard Svendsen: "Utopia" i Horror.dk.
- Hanna Lützen: ”De små søstre med glasuransigter” i Horror.dk.
- A. Silvestri: ”When the Music´s Over” i I Overfladen, Science Fiction Cirklen 2008.
- Kenneth Krabat: ”Historiens korte arm” i I Overfladen.
- Teddy Vork: "Skyggespil" i Hvor skyggen falder, Tellerup 2008

Jeg har læst de tre noveller fra Horror.dk og bedre horror skal man lede længe efter. Krabat har jeg ikke læst noget af, men har hørt og læst meget rosende ord om ham, desuden har/havde han på sin hjemmeside nogle glimrende råd/fif til den håbefulde skrivende, som jeg stadig konsulterer http://www.menneske.dk/krabat/

Heller ikke A. Silvestri har jeg ikke læst noget af endnu, men det skal jeg helt afgjort. Ikke blot fordi han vandt Fantastikprisen for sin novelle ''When the Music's Over,'' men også fordi jeg hele tiden støder på anbefalinger af hans noveller, som er udgivet i et utal af forskellige antologier, og så virker hans som en forfatter med originale, skæve og dystre ideer. Mange gange tillykke til ham. Man kan læse mere om Silvestri her:http://asilvestri.blogspot.com/