søndag den 6. september 2009

To signaturer og en stor oplevelse rigere

Jeps, jeg fik Dennis Jürgensen til at skrive i Grønne øjne. Det gik desværre som jeg havde frygtet. Da jeg først fik taget mig sammen til at tale med ham, kom der ikke ret meget sammenhængende ud af min mund - heldigvis forstod han nok af: ''Øhh ... forbillede ... stor indflydelse ... (mumle) skrive i bog ... øh'' til at dechifrere, hvad jeg ønskede.

Derudeover fik jeg også Mathias Clasen, litterat og horrorekspert, til at skrive i mit eksemplar af hans fagbog om horrorgenren, Homo Timidus. Det var interessant og inspirerende at tale med ham. I det hele taget fik jeg talt med en masse spændende mennesker: Alle i familien Tellerup, især Louise og Harald, den unge, talentfulde forfatter Nick Clausen, som bl. a. har skrevet gyseren Tidevandet; Carina Evytt (Let bytte og Sværdet fra Odin), som jeg endelig møde ansigt til ansigt efter, at vi i flere år har beta-læst hinandens tekster og Jan Vandall skaber af og anmelder på Bogvægten.dk (http://www.bogvaegten.dk/).

Et af de største indtryk var da vi alle gik rundt på Tellerups lager og kiggede på hylderne med titler og kunne vælge, hvad vi gerne ville tage med hjem.

Fantastisk dag.